Smoooth betaling med Klarna
Rask levering – enkel retur
Logg inn Ønskeliste Betaling Levering Retur/bytte

Kjøpsvilkår

KJØPSVILKÅR

 

Angrerett / retur. 

VIKTIG: ANGRESKJEMA MÅ VÆRE UTFYLT OG SENDT MED PÅ DIN RETUR :) 

*Vi har ikke fri retur, men enkel retur! 

Slik gjør du:

  1. Du har 14 dagers angrerett fra du henter ut pakken din hos posten. Fyll ut angrerettskjemaet som fulgte med pakken.
  2. Pakk inn varene, legg ved angrerettskjemaet.
  3. Det er valgfritt hvordan du sender tilbake varene, men det er ditt ansvar som kunde å få returen trygt tilbake til oss. 
  4. Om du benytter returlappen som ligger vedlagt i pakken din, vil det koste 99kr. Denne returlappen har både sporing og forsikring. 
  5. Når vi har behandlet din retur (1-2 uker) vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling. Det kan ta 2-5 virkedager fra returen er registrert, til tilbakebetalingen er gjennomført. 
  6. Om noe er uklart rundt retur, mail oss gjerne! :) 

 

REFUSJON. ØNSKER DU PENGENE TILBAKE // FAKTURA ANNULLERT FOR PRODUKTENE DU SENDER I RETUR? 

Det ligger vedlagt pakkelapp i alle våre bestillinger. Dersom du ønsker å bruke denne, vil det koste 99,- kr i et returgebyr. Alternativet er å sende det på annen måte om du ønsker det, men det er ditt ansvar som kunde at varen du skal returnere kommer trygt tilbake hit.

Ved bruk av returlappen i pakken som vi har sendt med, vil du ha både sporing og forsikring på returen din. Så snart returen din er kommet hit, vil du få pengene kreditert av oss. Det kan ta 1-2 uker å få returen sin behandlet, og når returen blir registrert, vil det som regel ta 2-5 virkedager før pengene er tilbakeført eller fakturaen blir annullert av Klarna. 

Du kan selv logge inn på Klarna for å fryse fakturaen frem til returen er behandlet, eller utsette forfallsdato. 

BYTTE STØRRELSE. // ØNSKER DU Å BYTTE STØRRELSE PÅ ET PLAGG? 

Dersom du ønsker å bytte størrelse på et produkt, ber vi deg om å legge inn ny bestilling på den størrelsen du ønsker. Du får dekket retur av oss på den størrelsen som ble feil. Dersom prisen har endret seg siden sist du kjøpte produktet, vil vi fikse samme pris som sist til deg. Send oss en mail om hvilken vare det gjelder, så oppdaterer vi prisen på den nye bestillingen i Klarna. 

Når returen av den størrelsen som ble feil har kommet tilbake hit, får du pengene tilbake for den størrelsen som ble feil. 

 

På varer kjøpt hos oss har du en angrefrist på 14 dager (Fristen gjelder fra du henter ut pakken din hos postkontoret) Om du benytter deg av denne angreretten må vedlagt angrerettskjema (dette følger med i pakken) være utfylt og sendt tilbake med varen du skal returnere. Dette skjemaet ligger i den mottatte pakken din, så det må tas vare på dersom angreretten skal benyttes. Angrefristen løper fra den dagen du mottok varen. Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som du mottok den.

 

Dvs. at angrefristen ikke gjelder dersom:

 

- Varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake.

- Prislapp/tag er fjernet fra varen.

- Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering, frafaller angreretten.

- OBS: Når det gjelder retur av ski, så kan man ikke returnere skiene dersom man har valgt å få montert binding før sending. Da regnes skiene som brukte, da man har montert binding spesifikt for deg, og det blir vanskelig å videreselge til andre kunder. 


RETURRETT VED JULEGAVER: Alle julegaver kjøpt i nettbutikken vår etter 10. November og ut desember, har automatisk angrerett t.o.m 10.januarDa kan du bytte størrelse eller farge på plagget du har fått, evt. få pengene refundert til den som la inn bestillingen om du ønsker en annen vare.  

Har du flere spørsmål? Send oss en mail på kundeservice@navasport.no

SPESIELT VED RETUR AV SKI: 

Dersom du ønsker montering før utsendelse av ski, og skiene dine er montert, kan de IKKE lenger returneres. Dette fordi de er montert for deg personlig. 

 

Priser og betaling.

 

Vi i Nava Sport gjør alltid vårt beste for at du som kunde skal få en fin handleopplevelse. Gi oss gjerne dine tilbakemeldinger på kundeservice@navasport.no eller ring oss på 90780057 dersom det skulle være noe, vi er åpne for både kritikk og ros.

 

Priser på varene i nettbutikken vår er oppgitt inkl. moms. I handlekurven vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

 

For en sikker betaling bruker vi KLARNA CHECKOUT, som gjør at du både kan betale med bankkort og faktura. I tillegg har du muligheten til å dele opp din betaling om ønskelig.

 

Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Straks betalingen er gjennomført vil du motta din ordrebekreftelse.

 

Ved å handle gjennom KLARNA handler du trygt og enkelt.

 

Hos oss har du:

* 14 dagers angrerett. (Denne fristen gjelder fra du henter ut pakken din på postkontoret.) 

* 14 dagers bytterett. (-``-) 

* Gratis frakt på kjøp over 1999kr. 

* Enkel retur med returlapp i pakken, mot et returgebyr på 99,- kr

* Mulighet til å betale med kort eller faktura.

* Mulighet til å delbetale.

 

Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Når du velger faktura eller delbetaling som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk.

 

Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. KLARNA håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos KLARNA. For spørsmål gjeldene KLARNA ta kontakt med deres kundeservice på telefon.

 

Mer info om Klarna: 

 

 

Frakt og Leveringstid.

 

Fast frakt hos oss er på 99 kr. Handler du for over 2000 kroner gir vi deg fri frakt. Leveringsalternativene vi bruker er MyPack Collect eller Mypack Home Small fra Postnord. Er pakken liten nok til å havne i postkassen, får du den levert med Mypack Home Small i postkassen din. MyPack Collect benytter vi på de litt større pakkene, og da kommer de frem til nærmeste post-i-butikk og må hentes ut der. Dette er en trygg måte både for deg som kunde og for oss som butikk å sende ut varer på. Begge våre sendingsalternativer har sporing og du vil få varsel på sms eller epost når pakken er levert eller er klar for henting. MyPack Collect pakkene har registrert sporing fra henting av pakken på lageret, og til pakken er utlevert til deg, og sporingsnummeret mottar du automatisk fra oss når varen er sendt ut. 

Sporingsnummeret kan søkes opp og spores på denne siden: https://minside.postnord.no/public-services/tracking

 

Vi sender ut pakker med posten alle virkedager (mandag – fredag), slik at du mottar pakken din så snart som mulig. Vårt mål er at du skal ha din vare hos deg i løpet av 2-6 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Alle pakker blir sendt ut fra nettbutikklageret vårt i Namsos innen 24 timer etter du la inn bestilling. Bestilles pakken før 12.00 vil pakken i de fleste tilfeller bli sendt samme dag (gjelder mandag-fredag, men ikke ved salg og unormalt stor pågang)

 

Det er avvik i leveringstid ved høytider som jul, påske og andre bevegelige helligdager.

 

Pakker som ikke hentes.

 

Varer som ikke hentes ut innen 14 dagers fristen blir tvangsreturnert av posten til oss. For alle varer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 250 kr.

 

 

 

 

 

Tilbakebetalingsplikt.

 

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare(ne) senest 30 dager etter at de er mottatt, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

 

Salg og elektronisk varelager. 

 

Under salgsperioder er det større sannsynlighet for feil på vårt elektroniske varelager som gjør at salg kan gå igjennom selv om varen ikke er tilgjengelig. Dette tar vi forbehold om, og i tilfeller hvor dette oppstår, tar vi kontakt med kunden for enten annulering av salg eller eventuelt finne en annen vare.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettbutikken vår og at vi kan være utsolgt for enkelte varer, spesielt under salgsperioder. Dette også fordi vi deler delvis lager med våre fysiske butikker, og at tekniske svikter på lager ved stor pågang kan forekomme. Vi belaster deg ikke for varer som, uavhengig grunn, ikke kan leveres av oss. Dersom du har forhåndsbetalt med kort eller valgt faktura, refunderes pengene eller fakturaen annulleres med det samme. 

 

 

Sendinger til utland.  

Vi sender desverre ikke til utlandet, og har kun levering til adresser innenlands i Norge så langt. Vi har ambisjoner om at vi en dag skal kunne sende til flere land. 

 

Reklamasjoner

Har du en reklamasjonssak for et kjøp gjort i nettbutikken? 

Det skjer heldigvis svært sjeldent, men noen ganger er det dessverre feil på produkter. Vi i Nava Sport har gode rutiner for å håndtere reklamasjonssaker i samarbeid med våre leverandører. 

Om du har spørsmål rundt garanti og reklamasjon kan du kontakte oss per e-post: kundeservice@navasport.no
Dette gjelder alle type produkter vi selger. 

Vi trenger følgende informasjon sendt til kundeservice@navasport.no

- Ordrenummeret ditt 

- Reklamasjonsårsak

- Bilde av feilen på produktet vedlagt i mailen

- Saken tas videre til rett leverandør som håndterer reklamasjonen

- Normal behandlingstid for saken er 2-5 virkedager 

- NB: Vi dekker returen på reklamasjonen din, men kun ved bruk av returlapp hos Postnord utsendt på epost av oss. Sender du med posten, helt hjem eller andre leverandører før avklaring med oss, får du IKKE refusjon for returfrakten for reklamasjonen din. Da det er postnord som er vår samarbeidspartner som vi har em returavtale med. Send oss mail om din reklamasjon, så ordner vi returlapp til deg via mail. 

 

 

Har du en reklamasjonssak for et kjøp gjort i en av våre fysiske butikker?

Ta kontakt med den aktuelle Nava Sport butikken du kjøpte varen i. Disse håndteres ikke av kundeservice til nettbutikken.